Witamina C

Witamina C

Witamina C, inaczej kwas askorbowy to organiczny związek chemiczny, który dobrze rozpuszcza się w wodzie a roztwór ma odczyn kwasowy.

Witamina C przyspiesza gojenie się ran oraz złamań, hamuje tworzenie się siniaków, powstawania krwotoków, krwawień z dziąseł, zwiększa odporność.

Dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę wynosi około 60 mg. Rośliny i zwierzęta, z wyjątkiem człowieka, świnki morskiej i niektórych gatunków nietoperzy potrafią wytwarzać ten związek samoistnie.

Braki witaminy C w organizmie
Brak witaminy C może doprowadzić do wielu schorzeń. Niektóre z nich to szkorbut, samoistne krwawienie, złe gojenie się ran, osłabienie, utrata apetytu, depresja, osteoporoza, nadczynność gruczołu tarczowego, infekcje, schorzenia żołądka, zapalenie błony śluzowej.

Nadmiar witaminy C w organizmie
witamina C przyjmowana w nadmiarze prowadzić może do dolegliwości żołądka, nudności, biegunki, wymiotów, wysypki skórnej. Nadmiar witaminy C jest jednak często wydalany wraz z moczem.
Przestrzeganie dawki jest szczególnie ważne dla kobiet w ciąży, gdyż nadmiar tej witaminy grozi uszkodzeniem płodu, choć nie ma co do tego potwierdzeń klinicznych.

Gdzie znaleźć witaminę C
Witamina C znajduje się w środkach farmakologicznych, jednak występuje lista pożywienia, która w swoim składzie zawiera tę cenną witaminę.
Witamina C znajduje się w wielu owocach i warzywach. Poniżej, lista:
winogrona,
owoce cytrusowe: cytryna, pomarańcze, grejpfruty,
kiwi,
ananasy,
melony,
czarne, czerwone porzeczki,
truskawki,
jagody,
maliny,
jeżyny,
jabłka,
kapusta,
brukselka,
kalafior,
cebula,
szpinak,
brokuły,
szparagi,
kalarepa,
koper,
ziemniaki,
soja,
pomidory.

www.haluksy.biz www.wiekannmanschnellabnehmen.eu www.celulit.com.pl